Din arbetsplats är inte den enda som plötsligt står still en vanlig arbetsdag i april. Skrivaren har gått sönder och inte ens den som varit anställd sen skrivaren köptes har en aning om hur den ska fixas. Samtidigt går dokumentförstöraren sönder och det visar sig vara en helt annan leverantör. Det låter ganska krångligt, och vi har svaret på hur er arbetsplats kan göra istället.
När det är dags att laga skrivaren eller fixa projektorn är det många som står handfallna. Vems ansvar är det egentligen att utföra all service? Du är inte den enda som frågar dig detta. Faktum är att det är lite av ett lönsamhetsproblem på alla arbetsplatser. Tipset är: vänd dig till en leverantör som erbjuder alla tänkbara produkter för kontor genom att klicka här, de kommer även utföra servicen åt dig. Ganska smart för den som vill spara in både pengar och tid, och dessutom förbättra arbetsmiljön på kontoret.
Smarta lösningar är alltid lönsamt, tror i alla fall vi på S-Buzz.
Låt en fixa allt på kontoret
Lägg alla debatter om aktivitetsbaserade kontor eller att ha ett mobilt kontor i ”bakfickan” åt sidan. Det stora frågan för många idag handlar istället om vem det är som utför servicen. Som frilansare upplever man nog att alla de faciliteter som kommer med ett kontor – skrivare, projektor och allt möjligt, saknas. Och som baserad på ett kontor i ett sedvanligt kontorslandskap är det extra viktigt att allt går att hitta på ett och samma ställa. Det gör att du slipper kostnader för administration, och att en person eller kontorsassistent ska hålla reda på allt.
Även de lokaler som hyr ut kontor behöver fungerande logistik. Välj alltid en leverantör, så slipper du allt krångel och all den administration som krävs för att hålla reda på alla företag som erbjuder service på dina maskiner. Det är en fråga om pengar – och arbetsmiljö för de anställda.
Saker man kan se till att ha samma leverantör inom kan vara:
- Skrivare
- Dokumentförstörare
- Laminat
- Säckar
- Oljor för efterbehandling
Och mycket mer.